Singapore via Londen! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu Singapore via Londen! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu

Singapore via Londen!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

04 November 2012 | Singapore, Singapore

Na het uitzwaaicomite van Papa, Mama, Lauw, Suus, Fre, Willem, Hanneke en Sjeng op Schiphol, kon mijn reis echt beginnen. Om 17.30 zat ik in de lucht.
Op Heathrow heb ik 4,5uur gewacht op de vlucht naar Singapore. Er was vertraging, omdat er technische storingen... (!!!!) aan het vliegtuig waren! De vertraging was geen probleem, want want ik had mijn gedenkboek en de lipdub om me helemaal aan te verlekkeren de komende uren!
Na twee goede vluchten, met op beide plekken genoeg beenruimte, kwam ik veilig aan en stond Lieke, mijn clubgenootje uit Utrecht, me al op te wachten op het vliegveld. Super lief!
Na alle cadeaus voor de baby vanuit NL en de stroopwafels, lekker gechilled.
We hebben, heel Aziatisch, pizza(!) gegeten aan het zwembad. Heerlijk! Vakantie!
Ik heb een eigen kamer met een lekker groot bed, airco en eigen badkamer... Ik kan me vervelendere slaapplekken bedenken!

Dag 1. Vandaag neemt Rein- Jan (de man van Lieke) me mee, Singapore stad in. Chinatown met museum 'Chinatown Heritage Centre' gezien. Mooi museum met de historie van Chinatown in Singapore.
Daarna een prachtig uitzicht van een heel hoog en mooi terras van poep sjiek hotel, Ku De Ta Marina Bay Sands. Hier natuurlijk een heerlijk Singaporion beer gedronken; Tiger beer!! Verder ook de nodige tempels bezichtigd. De boedistentempel: Buddha Tooth Relic Temple en de Hindu Temple: Sir Mariammam Temple.
Tapa's gegeten bij Wine Connection op de Robertson walk en helemaal bijgepraat met Lieke.

Op dag 2 ga ik alleen op pad. Het feest begon al in de bus. Ik zat gezellig met een 71 jarige man te kletsen over vroegah. Hij was in zijn jongere jaren gesetteld zat in Indonesië, maar zijn moeder was Belgische. We hebben dus een beetje Nederlands gesproken, maar dat vond hij toch maar een beetje plat- Duits, haha.

De Singapore Botanic Gardens bezocht en een mooie wandeling gemaakt door het prachtige park. Ook was er een speciale orchideentuin, National Orchid Garden. Heel erg mooi en de Vanda Miss Joaquim- orchidee is de nationale bloem van Singapore. Als lunch een lekkere salade gehaald, heerlijk lunchen zo midden in de orchidentuin!
Tijdens mijn 2e wandeling richting de helende tuinen, begon het echt mega hard te regenen en flinke bliksemschichten met gelijk daarna splijtend gedonder echt recht boven me! Best spannend zo in een open park. Ik heb staan schuilen bij een klein afdakje tot het droog zou worden, maar het bleef maar donderen. Uiteindelijk ben ik door een vriendelije baas, met een golfkarretje opgehaald. Die reden rond om "losstaande" mensen op te halen, omdat het toch wel gevaarlijk was met al die bliksem recht boven het park.
Hierna de bus gepakt naar het nationaal museum van Singapore. Heel mooi museum met audio tourguide.
Na een leuke dubbeldekker busrit, waar ik veel van de stad heb gezien, richting huis.
De laatste avond hebben we lekker thuis gegeten, RJ heeft lekker pasta gemaakt met heus echt een Nederlandse knorr saus! Kortom ik heb heel Aziatisch gegeten afgelopen 3 dagen! Na deze maaltijd zijn we naar dè winkelstraat van Singapore gegaan; Orchard Road. Mega grote malls van Prada, Chanel en nog heel veel meer. Hier nog een afsluitend drankje gedaan.
De laatste dag is een heel rustig dagje, beetje gechilled en tas ingepakt. s'Middags dan toch echt een Aziatische lunch gehad, chili chicken bij de Thai. We hebben Lieke opgehaald van haar werk, dus heb ook haar werkplek nog gezien.
Het was erg leuk om een deel van hun leven mee te maken en het was erg gezellig!

Dank voor de leuke tijd Liek en RJ, ik heb genoten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 17640

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 03 November 2013

Australie

03 November 2012 - 03 November 2013

Down Under !!

14 April 2006 - 27 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: