Kerst, oudejaarsavond en Fieldday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu Kerst, oudejaarsavond en Fieldday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu

Kerst, oudejaarsavond en Fieldday

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

24 December 2012 | Australië, Sydney

Kerst!
Op 15 december heb ik een kerst BBQ bij Jill, de Aussie vriendin van Linda. Heel gezellig en lekker in de zon buiten. Op zondag een andere kerstborrel met de oud-huisgenoten van Linda. Lekkere happen en natuurlijk ciders. Op een gegeven moment pakt Aaron, een vriend van Bianca, de oud huisgenoot van Linda, de gitaar en begint supermooi te spelen en zingen. Summertime en met z'n allen nog lekker gezongen, heel leuk!

Op kerstavond was er een borrel geregeld door de eigenaren van het hostel met hapjes en poepel. Daarna naar de kerstmis gegaan in de St. Mary's Cathedral. Mooie dienst en heel gek... super heet. En een prachtig koor! Maar het leek wel de orgelist al te diep in t glaasje gekeken had, wat verschrikkelijk. Maar het koor bleef toch mooi. Na de dienst nog de rest van de poepel en biertjes gedronken met een paar huisgenoten.

Eerste Kerstdag!
Lekker kerstontbijt bij Linda met donkerbruin brood, tapende en kaas, heerlijk!
Helemaal klaar voor een actieve eerste kerstdag. Nadat we vertrokken waren voor The Bondi to Coogee walk, begint het te regenen. Wij lopen stug door, maar na het derde strandje, begint het bijna te hagelen en pakken we toch maar de bus terug naar Bondi. Lekker warm gedoucht en chillpak aan. Snackjes gehaald en gelukkig toch nog ergens drank weten te scoren, want alle bottlesshops zijn dicht. Filmpjes gekeken en als kerstdiner; pizza!
Na dit diner ben ik richting huis gegaan en heb ik geskypt met de hele familie. Ik werd in de keuken gezet en zo leek t net of ik er helemaal bij was. Ook nog even gezongen met papa achter de piano, was heel leuk! Daarna nog gezellig geskypt met opa en de hele familie. Dat was echt heel leuk, alsof ik er echt helemaal bij was. Aaaah love you all!!

Tweede kerstdag: Boxingday!
Deze dag lekker door de stad gelopen en s'avonds is er voor me gekookt door Luca, die heerlijke pasta carbonara heeft gemaakt. Italiaans eten met bavariabiertjes, wat een top combinatie!

Op 27 december ben ik naar de Blue Mountains gegaan. Prachtige uitzichten en mooie wandelingen gemaakt.
Vrijdag 28 december heb ik zelf alsnog de Coogee to Bondi walk gedaan. Nu was het wel heel mooi weer en een mooie loop van 2 uur.
De zaterdag en zondag heb ik opgepast op de kleindochter van Geoff en Liz, de eigenaren van het hostel op Sophie, een schatje van 2,5 jaar. M'n eerste baantje in Australië. Lekker chill op een strandje op Watsonsbay en de volgende dag naar een kinderspeelpardijs.

Oudejaarsavond!
Het jaar 2012 heb ik afgesloten in het appartement van Luis en Alejandro, twee Spanjaarden die ook in het hostel hebben gewoond. Het is een groot appartement met een prachtig uitzicht op de Sydney Harbour Bridge! Heerlijke echte Italiaanse pastasalade. De mannen, die bijna allemaal Spaans waren, wilde de gewoonte voorzetten van de 12 druiven eten voor middernacht. Helaas hebben we het aftellen gemist en dus ook het eten van de druiven en heb ik er maar een nieuwe traditie van gemaakt... Poepel over de druiven en genieten! Om twaalf uur prachtig vuurwerk en nog meer gezelligheid.
Wat een goede start van het jaar 2013!!

Fieldday!
Op 1 januari, toch wel wat brak, om 10 s'ochtends iedereen in NL gelukkig nieuwjaar gewenst!
Daarna gedoucht en hop naar Fieldday. Heerlijk festival met veel dans- en technomuziek.
Mooie festivaloutfittje aan en goed insmeren, want het wordt super lekker weer! Dat heb ik nog nooit gezegd op 1 januari! Even omschrijven; strakblauwe lucht, knalbrandende zon, goede hitjes, ook Coolio nog zien rappen, de hele dag gedanst en bijna 6 liter water gedronken.

Ik had het nieuwe jaar kon niet beter willen en kunnen beginnen!

Nog vlak voordat ik naar Tasmanië ga, bezoek ik de oom van Sjeng, die in Manly woont. Er is post! Het is de mooie bedankkaart van Sjeng en Luc! Wat mooi om die herinneringen in Australië te herbeleven!
Laatste avondje Sydney afgesloten met pannekoeken diner en karaoke in een privé kelder. Dit zijn ongeveer 15 kelderkamers waar je zo hard kunt bléren als je zelf wil! Heel slim om dit in kelders te doen, wat een feest!

  • 22 Januari 2013 - 22:01

    Sjeng:

    jeeeeeh,
    ik smul van al je verhalen, want ben jij aan het genieten. Ik wil ook:)
    Enjoy love!
    XXX

  • 26 Januari 2013 - 11:37

    BUL:

    ooh Yes Coolio!!!

  • 27 Januari 2013 - 11:44

    Cato:

    Ooohh nóg meer verhalen! Had deze helemaal gemist nog maar klinkt ook weer top. Ik bedoel: jaloersmaaaaakend!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 801
Totaal aantal bezoekers 17648

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 03 November 2013

Australie

03 November 2012 - 03 November 2013

Down Under !!

14 April 2006 - 27 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: