In de krant , op Galibi en mijn stage afgerond! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu In de krant , op Galibi en mijn stage afgerond! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu

In de krant , op Galibi en mijn stage afgerond!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

30 Juni 2006 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal,

Na twee weken weer een bericht vanuit het het nog steeds warme Paramaribo. Het weer is hier wel wat wisselvallig, brandend zonnetje afgewisseld met hevige stortbuien. Maar gelukkig nog steeds een graad of 30!!

Natuurlijk zijn er weer een heleboel leuke dingen gebeurd in Switi Sranang!
Ook hier in Suriname wordt het WK niet gemist. Bij t' Vat, de kroeg/restaurant waar iedere keer als NL speelde het een grote oranje partij was, hebben we onze jongens tot die iet wat kaart-gekleurde wedstrijd gevolgd. De pers was volop aanwezig en nu sta ik, ernstig verdiept in de wedstrijd, in de krant!! Het is toch best raar om jezelf in 'De ware tijd' te zien! Maar nu ben ik dus een bekende bakra in Suriname!!

De weekenden worden nog steeds goed benut met soepele salsa-nachten en de fantastische tripjes!! Ik ben met een groep van 20 naar het mooie Galibi geweest. Hier ben ik met de bus en vervolgens met de boot naar toe gegaan. Bij aankomst zien je een wit strand met palm- en mangobomen in overvloed. Hier hebben we lekker in de zon gelegen, lekker gezwommen en het indianendorp gezien. s'Avonds zijn we met de boot naar Frans Guyana(hier zaten we 1/2 uur varen vandaan) gegaan, om daar zeeschildpadden te gaan zien. We hebben wel 15 leatherbacks gezien. Deze schildpadden zijn 3 meter lang en wegen 500 kilo. Dat zijn geen kleine schattige beestjes. We hebben ze eieren zien leggen en daar zijn ze ongveer een uur mee bezig. Echt fantastich om te zien!
Het weekend erop hebben ik gefietst van Paramaribo naar Nieuw Amsterdam en weer terug samen met Fleur en Marloes. We zijn om 10.00 vertrokken en hebben de hele dag gefietst in de tropische temperatuur van 35 graden en in de volle zon!! We zijn met veerbootjes over de Suriname rivier en de Commewijne gegaan, hebben plantages bezocht en bij het openlucht oorlogsmuseum geweest. Voor het eerst aan de linker kant fietsend, wat ook erg bijzonder is, zijn we door de mooie natuur van Suriname gefietst.
De salsa lessen gaan heel erg goed. Ik heb nu 3 keer in de week les. Op maandag en woensdag beginners 2 en op vrijdag ladystyling. Hierbij leer je heel erg sierlijk en sexy je armen te gebruiken bij het salsadansen. Inmiddels heb ik mooie salsa schoenen gekocht met een hak. Dit om het sierlijke nog meer kracht bij te zetten en tot mijn verbazing gaat dit nog goed ook!!
Mijn stage heb ik gister afgerond. Dit was mijn laatste week en heb afscheid genomen van mijn 4 stage adressen. Nu is het tijd om nog meer te genieten van Switi Sranang.
En dit begint morgen al!! Want op 1 juli is het hier de dag van de afschaffing van de slavernij en dit wordt uitbundig gevierd! Met Keti Koti is iedereen gekleed in surinaamse pangi kleding en gaat het land helemaal los. Wat dit voor een geweldig feest is geweest, laat ik jullie zo snel mogelijk weten.
Bigi bosi en brasa!!
Annemieke

  • 30 Juni 2006 - 17:25

    Catootje:

    Klinkt weer top!
    Geniet geniet geniet! dikke kus

  • 30 Juni 2006 - 17:46

    Pieter:

    Hey chica,
    Jou smoeltje zien we ook overal terug en nu zelfs in de krant in Suriname...ik wil je handtekening! haha! Lieverd, blijf lekker genieten en we zien je bruine koppie snel terug!
    Kus Pieter

  • 01 Juli 2006 - 00:00

    Matthijs:

    Wow, bekend in Suriname. Ik kwam niet verder dan de Tiroler Zeitung met mijn Karaoke act ;-) Zo te lezen ben je met mooie dingen bezig. Pas op het werkt verslavend, maar geniet er niet minder van.
    Ciao & pferti!

  • 01 Juli 2006 - 07:40

    Dot:

    Dat wordt dus een duo-optreden met draak bij terugkomst in utrecht!! De apenrots is al voor jullie soepele salsa-moves gereserveerd...Geniet!
    x

  • 01 Juli 2006 - 08:30

    BUL:

    hey mercedes, ladystyling!!! haha, heb je wel nodig om je utrechtse ploeterigheid te verliezen haha. klinkt allemaal super leuk wat je daar allemaal doet. en de tijd vliegt weer voorbij. je stage alweer afgerond. wow nou lieverd ik moet nog ff bikkelen voor mn laatste tentamens en dan mag ik ook genieten!! lieverd nog veel plezier en tot snel!!
    kus

  • 01 Juli 2006 - 19:17

    Michelle:

    hee maik!! wat een mooie verhalen, jeetje wie had dat gedacht jij tussen de zeeschildpadden. en de salsales!! mooi komt het er toch nog van. heb je nog wat aan onze nachtelijke dansuurtjes in belgie gehad? haha
    geniet, geniet, geniet!!
    dikke kus mitch

  • 01 Juli 2006 - 19:17

    Michelle:

    o ik zie dat je die laatste tip ook al van iemand anders kreeg haha! nou dubbelop dan! lieve kus

  • 01 Juli 2006 - 22:33

    Mama:

    Hé, meisje wat een geweldige avonturen beleef je toch ! Het lijkt mij heel bijzonder om die schildpadden eieren te zien leggen . Zoals het ook heerlijk moet zijn om zo ver van huis gezellig met zoveel Nederlanders de wedstrijden van Oranje te volgen,het stond trouwens hier in de Telegraaf dat er bij jullie in 't Vat zo enthousiast gekeken werd,ik heb het natuurlijk uitgeknipt. Maar helaas is voor Oranje het W.K. over.Fijn dat je je stage goed hebt afgerond,nu maar hopen dat er nog een stage in het veldhospitaal te organiseren is. Succes daarmee. Neem voor ons ook maar van die mooie Salsa-schoenen mee ,dan kan je aan ons de Salsa zo optimaal mogelijk leren. Lieve schat maak veel foto's zodat we allemaal met je mee kunnen genieten. Veel plezier bij je volgende trip, doe voorzichtig en we zijn weer benieuwd naar je volgende belevenissen. Dikke kus mama.l

  • 02 Juli 2006 - 12:13

    Lau & Suus:

    Wat ziet het er weer heerlijk uit. geniet er van en wij denken aan je!!

    dikke kussen suus & lau

  • 02 Juli 2006 - 13:38

    Pèèèp:

    Ha wereldreiziger. Na het telefoontje van gisteren snel even je log gelezen. We hebben een internet versie van "De Ware Tijd" gevonden (gratis ook nog). Wanneer precies stond je er in. Kunnen we de foto alvast zien.
    Knuffels je bloedeigen pèèèp

  • 02 Juli 2006 - 15:50

    Agaath:

    Ha Mieke,
    Heerlijk dat je zo geniet en veel meemaakt!
    Salsa dansen is ook wel iets voor de Diedeldag! Jij kan ons dan lesgeven.
    Liefs en dikke kussen van ons allemaal.

  • 03 Juli 2006 - 20:41

    Kinky:

    hey, super om te horen dat je een fantastische tijd hebt. Ik ben erg benieuwd naar je soepele salsa moves. Mischien kan je mij nog een paar goede tips geven, hihi. Geniet nog maar lekker van de komende weken.
    Kusje kinky

  • 04 Juli 2006 - 15:54

    Renée:

    sounds good!! krisje en ik zijn druk bezig met afstuderen.. gaan deze week onderzoek inleveren en dan na de vakantie onze presentatie houden!!! geniet nog even volop daar!! dikke kus renee

  • 04 Juli 2006 - 18:28

    Sanne:

    Wow! kben stiekem heel erg jaloers!
    Geniet! Zodat ik strx alle verhalen kan horen! ik kan niet wachten!
    dikke knuffelkus! je nichtje!

  • 06 Juli 2006 - 14:09

    Sijmen:

    hoi lief, weet intussen dat je veilig aangekomen bent in trinidad, hoera! enjoy the holidays, maak ze gek daar en tot heeeeeeel snel,
    kus van jouw vriendje

  • 09 Juli 2006 - 12:29

    Pup:

    Wauw mercedesje!! Wat een pracht en praal. Ongelofelijk wat je allemaal ziet en doet en meemaakt. Vet cool ook dta je in de krant staat hee. Neem even een paar exeplaartjes mee. En nu onog lekker genieten van het land, wat heerlijk. Bij ons is gisteren het lustrum begonnen. ZO HEET, niet meer normaal. Ik heb de hele nacht buiten gestaan, omdat het niet te harden was binnen. Al je alcohol zweette je er ook weer gelijk uit, dus het had totaal geen zin om te zuipen eigenlijk. Nu ook lekker bezig met de almanak. We zijn nu fulltime begonnen, best heftig elke dag hier brak zitten... Maar goed geniet nog van de tijd die je hebt en dikke dikke zoene!

  • 13 Juli 2006 - 10:51

    Sjeng:

    Scattie!!!
    Have fun. K ben nu 5 weken naar thailand en Maleisië, ook niet verkeerd:-)
    Geniet nog lekker!
    X Sjengelebeng

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 17662

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 03 November 2013

Australie

03 November 2012 - 03 November 2013

Down Under !!

14 April 2006 - 27 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: