Het is hier geweldig!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu Het is hier geweldig!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu

Het is hier geweldig!!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

24 April 2006 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal,
Het is al weer even geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, maar je moet je aanpassen aan je land en in Suriname gaat alles heel rustig en moet je je zeker niet druk maken!!!
Ik heb een leuke en drukke week gehad. De eerste 3 dagen heb ik Suriname een beetje ontdekt samen met 30 tandartsen en partners. Dit was het eerste onderdeel van het tandartsencongres en het was erg gezellig!
Zaterdag hebben we een tour door Paramaribo gehad en Truus, een super gezellige surinaamse mama, was onze gids. We zijn langs alle historische plaatsen en monumenten gelopen. Heel erg indrukwekkend! S’middags zijn we met bussen naar de buitenwijken van Paramaribo gereden. We hebben veel luxe, grote villa’s gezien, maar ook vele armoedewijken waar het er vies uitzag.
Zondag zijn we naar de jodensavanna geweest, waar de grote krijger ‘Bonnie’ een legende is. We zijn naar een magische bron geweest, waar al je wensen uit komen, als je van het water drinkt. Te mooi, dit sprookje, maar ik heb er toch van gedronken, haha.
Op een weg vol met kuilen zijn we door gereden naar een colakreek Blakawatra, waar we hebben geluncht. Het water is echt als cola en het tintelt ook een beetje.
Maandag hebben we op de Suriname rivier gevaren en hebben we dolfijnen gezien!! Dit was echt super!! We hebben een oude suikerplantage bezocht en de hele historie hierachter gehoord. Op de terugweg zijn we aangemeerd bij Nieuw Amsterdam en hebben in het historusch museum geluncht en rondgelopen.
S’ avonds was de get-together op de pier van het hotel, waar ook het congres gehouden werd; hotel Torarica. Dit was heel erg gezellig en toen ik tandarts Parisius, waar ik stage ga lopen, ontmoet. Een hele vriendelijke man en heb zin om stage te gaan lopen.
Dinsdag, de eerste dag van het congres. Om 8.00 zijn we begonnen en heb intressante lezingen en cursussen gevolgd. Al met een leerzaam congres.
Het weekend heb ik Draak, mijn clubgenootje gezien en hebben we lekker geshopt, gezwommen, gegeten en natuurlijk bijgekletst.
Suriname is een heerlijk land en ik zal hier nog heel veel leuke dingen meemaken.
Vandaag begin ik met mijn stage waar ik heel erg veel zin in heb.
Dit was de eerste week, vol leuke en leerzame dingen!!!

Ik zal snel weer iets van me laten horen.
Laten jullie ook snel weer iets horen, dan weet ik hoe hte met jullie gaat!!

Tot snel en dikke kus
Annemiek

  • 24 April 2006 - 15:04

    Je Jongeste Nichtje:

    eeen nicht
    het klinkt(leest eigelijk) allemaal super!

  • 24 April 2006 - 15:05

    Je Jongeste Nichtje:

    heel veel plezier nog!
    en laat snel weer wat van je horen!
    liefs en dikke kus
    je nichtje M'Lein

  • 24 April 2006 - 15:08

    Marloes:

    hey mercy mercy!
    Ja lekker alles op zn tijd! Ben ik het helemaal mee eens.. Super dat je zo'n lekkere start hebt en dat die kerel je ook wel aardig lijkt! enne... mooi sprookje...hoop dat je wensen uitkomen!
    dikke kus

  • 24 April 2006 - 15:09

    BUL:

    mercedes ouwe rakker, ik ben jaloers!!! dat zegt genoeg denk ik. verder gaat het goed in utrechtcity. lekker hengen, lekker zuipen, kortom hetzelfde verhaal als altijd. je mist niets vergeleken met jou verhalen. ik wacht weer met smart op je volgende verhaal. doe draak de groeten kus

  • 24 April 2006 - 15:12

    Mous:

    Mercedes mercedes. Fijn dat je goed aangekomen bent en dat je het nu al zo naar je zin hebt! En helemaal top dat je erbij bent 3 juni! Lief geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende avonturen. KUS

  • 24 April 2006 - 15:21

    Marloes V. Schijndel:

    Hey miek! ik vond het heel kut dat ik niet op je afscheidsborrel was. Ik zat in New york en ben woensdagnacht teruggekomen. Ik hoop dat je het naar je zin hebt, maar zo te lezen denk ik dat dat wel het geval is!

    Ik ben echt jaloers op je. Ik hoop dat je nog leuke dingen meemaakt en dat je stage goed verloopt.

    Nogmaals heel erg sorry dat ik niks van me heb laten horen.

    Suc6 en een dikke kus

  • 24 April 2006 - 15:50

    Cis:

    hey merci!!! Super om te lezen dat je je daar goed vermaakt!!! Pas je maar lekker aan aan de Surinaamse flow...haast ik me hier wel wat extra..ofzo haha..
    Big hug!!!! xxxxx Cisje

  • 24 April 2006 - 16:00

    Pieter:

    Hey guapa,
    Wat vervelend allemaal daar zeg,bah! Zo te zien heb je het totaal niet naar je zin...NOT!Aso!heerlijk om te lezen dat je zo geniet! Vooral blijven doen! Dikke zoenen,pieter

  • 24 April 2006 - 16:14

    Paul:

    Wow! klinkt geweldig. Ben wel een beetje jaloers hoor... haha.

    Nog ff een hockey update: We staan inmiddels weer 2e. (op 3 punten van de n.r.1) Afgelopen weekend met 4-1 van de nummer 4 gewonnen.

    Over 2 weken krijgen we de n.r.1 op bezoek....

    Ik zal je op de hoogte houden.

    Heel veel plezier nog de komende tijd! Geniet er van.

    Uhm nog ff een vraagje... heb je al foto's???

    Spreek je snel weer.

    -x- Paul.


  • 24 April 2006 - 16:46

    Catootje:

    Benzje! Wat klinkt het allemaal vervelend! Nu voel ik me absoluut minder kut dat ik moet studeren... haha! Menn het klinkt nu al top en je bent er net! Dat belooft wat!
    Dat alles lekker relaxed gaat is aan jou wel besteed, komt goed uit dus. Ik hoorde trouwens van Draak dat je je had verslapen dus niet mee was gegaan naar de Starzz! Haha en dat ondanks het relaxte wereldje in Suriname!Lieverd ga zoveel mogelijk genieten en leren en indrukken opdoen en en maak foto´s voor ons! Ik mis je! Met wie moet ik nou playbacken en uitbeelden tegelijk?

    Hele dikke kus en tot Pa-Do!!!!

  • 24 April 2006 - 17:24

    Josine:

    Ben jaloers! Geniet ervan!
    Groet uit Driebergen

  • 24 April 2006 - 17:41

    Yvette:

    Nou dat klinkt allemaal super leuk en leerzaam, vooral dat lekker rustige tempo daar... Hoop snel weer je nieuwe ervaringen te lezen!!!

    Dikke x

  • 24 April 2006 - 18:56

    Dyonne Leerdam:

    He Annemieke,
    alles ok? Blij te horen dat het je toch nog gelukt is alles te regelen. Ik zat nog op je telefoontje te w8en,maar heb niks vernomen.Dacht dus dat het niet meer gelukt was.Maar ik ben heel erg blij voor je. Hoop gauw meer over je ervaringen in Suriname te lezen. En als je mij nodig heb hoor ik het wel. Je weet mij te vinden. gr. En geniet ervan!!!

  • 24 April 2006 - 21:29

    Hap:

    hey lieverd! wat een relaxedheid, ben jaloers!!! dus aan jou nu de voorname taak ook een beetje namens mij (en waarschijnlijk de hele jc) te genieten, dus ik zou zeggen: aan de bak daarmee, haha!

  • 24 April 2006 - 23:40

    Jalla:

    Merci!!! Wat heerlijk zo'n update!! Geniet maar lekker daar!! Heel veel succes op je eerste week stage,
    dikke kusssss en liefs, Jalla

  • 25 April 2006 - 07:13

    Lautje:

    He miekje,wat een briljante verhalen, en zo snel allemaal. Succes met je eerste stage daagjes dikke kus Lau

  • 25 April 2006 - 11:16

    Jwcm:

    miek super gaaf dat het daar zo lekker gaat hoop snel weer wat te lezen x jw

  • 25 April 2006 - 13:33

    Sjeng:

    Super Merci!!!!!
    Heb je Eva W. al gezien? Die is volgens mij wel alweer naar huis nu ik dit schrijf.
    geniet ervan apie!
    X Sjengelebeng

  • 25 April 2006 - 14:50

    Rens:

    hee poepchineesje! Veel plezier daar... lekker knallen he!

  • 25 April 2006 - 15:11

    Lieke:

    Hi,

    Geniet maar van dat relaxte sfeertje en doe lekker rustig aan! Als je terug bent ga je dat erg missen....!!! Succes en veel plezier op je stage!

    kus Lieke

  • 26 April 2006 - 07:30

    Dick:

    Ha Miek, Fijn he, mooi weer! zo te zien zal je ook niet echt gaan vervelen daar! Veel plezier en succes

  • 26 April 2006 - 20:48

    Ravien(oisterwijk):

    Hallo..
    hoe gaat het met jouw. komt het overeen wat ik je allemaar verteld heb over suriname. Heb je me zwagerin nog cotact? ben je naar nickerie geweest? heb je nog pim gezien?
    wees voorzichtig.. tot in NL daaaag

    Ravien Ramratan

  • 26 April 2006 - 20:49

    Ravien(oisterwijk):

    Hallo..
    hoe gaat het met jouw. komt het overeen wat ik je allemaar verteld heb over suriname. Heb je me zwagerin nog cotact? ben je naar nickerie geweest? heb je nog pim gezien?
    wees voorzichtig.. tot in NL daaaag

    Ravien Ramratan

  • 26 April 2006 - 22:12

    Mama:

    lieve schat wat geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt en wat fijn dat je het allemaal zo goed voor elkaar hebt. Ik ben apetrots op je! Hele dikke knuffel jouw eigen mamaatje!

  • 27 April 2006 - 05:54

    Pèèèèèp:

    Ha Schat, Wat een gave website heb je gemaakt Fijn dat het zo goed gaat. Je bent een kanjer.
    Ik verheug me op PADO knuffels je eigen pèèèèèp

  • 27 April 2006 - 08:04

    Suzanne Nauta:

    Niet verkeerd daar in Paramaribo!Geniet ervan en ben benieuwd naar de volgende verhalen.

  • 30 April 2006 - 17:21

    Rubi:

    dag darling,ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt allemaal goed,je bent zeker al poepiebruin?! Morgen in NL 9 graden, maakt het uit...
    We hebben trouwens ook een nieuw huisgenootje: Maaike, what's in a name!
    Geniet er van en tot de volgende update!
    xxx Rubi

  • 30 April 2006 - 17:23

    Rubi:

    dag darling,ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt allemaal goed,je bent zeker al poepiebruin?! Morgen in NL 9 graden, maakt het uit...
    We hebben trouwens ook een nieuw huisgenootje: Maaike, what's in a name!
    Geniet er van en tot de volgende update!
    xxx Rubi

  • 01 Mei 2006 - 09:28

    Tantetje H:

    Hallo lief nichtje!

    Helder dus dat je weinig tijd hebt. Wat een programma, en vooral ook: heerlijk avontuur! Prima beschreven, trouwens. Ik kan de zwoele hitte, zinderende blikken, het weelderig groen, de zoete geuren en krachtige kleuren gewoon méébeleven!
    Jaloers? Nee. Wil ik dit ook? JAAAAAA!

    Hiep T.Helma en O.Bert

  • 05 Mei 2006 - 13:30

    Paulus:

    mikey kasnoff! we denken aan je! x

  • 06 Mei 2006 - 09:34

    Michelle:

    lieve mikiee!
    superleuk om te lezen hoe het met je gaat! ben blij dat je het zo naar je zin hebt! wat leuk dat je binnenkort weer even terug bent, dat wist ik nog niet! héél veel plezier en geniet ervan!!! veel liefs mitch!

  • 07 Mei 2006 - 13:31

    Opa:

    Mijn ouders, jouw overgrootouders, zijn ooit in Dussel dorf en in Parijs ge weest. Jij in het re genwoud. Geweldig.
    Veel liefs en tot ziens

  • 10 Mei 2006 - 06:11

    Tantetje H.:

    Lief nichtje,

    We horen allemaal berichten over overstromingen en afgesloten gebieden... Ben jij wel helemaal OK en droog gebeleven? Verandert je programma misschien? Plaats je een kort berichtje voor je fanclub?

    Hiep en kussen T.H.


  • 10 Mei 2006 - 23:41

    Mama.:

    hai schatje, vertel zo snel mogelijk hoe het met je gaat i.v.m. de overstromingen en alle andere belevenissen. Wij krijgen hier veel berichten en beelden te zien van ondergelopen dorpen, horen dat er kinderen verdronken zijn en dat er ook in Paramaribo veel wateroverlast is. Tante Corry, tante Rein, Mart, Margriet V. oom Cor Maas, Marie-Jose Canoy, Jochen en Christiaan en nog veel anderen bellen ons om te vragen of jij het goed maakt. Gauw wat laten weten dus he, dan kan je ons hier allemaal erg gerust stellen. Onthou de passen van de Salsa goed he,dan kan je ze ons op je verjaardag aan ons allemaal leren! veel liefs en tot gauw. mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 17663

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 03 November 2013

Australie

03 November 2012 - 03 November 2013

Down Under !!

14 April 2006 - 27 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: