Surfen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu Surfen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu

Surfen!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

07 December 2012 | Australië, Sydney

Die avond vertrek ik samen met ene aantal Spanjaarden van mijn hostel op weg naar het surfkamp op Seven Miles Beach. Een leuke groep van 66 man! De eerste avond met z'n allen doorgebracht op het strand en man wat een mooie sterrenhemel! Na vele ciders en biertjes een kort nachtje van 3 uur gehad. We slapen ( nou ja slapen) in een huisje met z'n 6-en. Ons huis is heel leuk met 4 Duitser en een Aussie.
Zaterdag eerste surfles. Eerst uitleg op strand en oefenen om te peddelen. Weatsuit aan en hop het water in.
Oké eerste golf, peddelen peddelen peddelen, armen strekken, been optrekken en hop staan. Ja... de eerste keren ging dat staan nog niet heel spoepel, maar toch al 4 keer gestaan en mooi golfje gepakt. 'sMiddags lekker geluncht met uitgebreide verse maaltijd. Ik voel nu mijn armen al een beetje. De middag ging ietsjes minder goed, maar toch weer 3 x gestaan.
Rond 6uur beginnen we aan wodka, jägermeister en biertjes. Er worden foto's en filmpjes geshowd van de dag vandaag, heel leuk om iedereen zo te zien. Daarna gaan we nog even door met de drankjes en vervolgens ook nog even de plaatselijke kroeg bezoeken. Weer een mooi feest gehad met weinig slaap! De volgende ochtend kan ik bijna niet bewegen van de spierpijn, wow ik wist niet dat ik zo veel spieren in m'n bovenlichaam had... Maar niet zeiken, surfplankkie pakken en gewoon het water weer in. En toch weer 2 op gekomen ondanks, duidelijk zichtbaar, mijn mindere energie.
Spullen inpakken en in de bus weer terug naar Sydney. Nog even een afsluitend biertje en een happie eten.
Met Craig en Matt, 2 engelse dudes met wie ik afgelopen weekend heb gepartyd, verder op stap gegaan, eerst naar 'The Three Wise Monkeys' en daarna naar 'Cheers Bar' waar we de wedstrijd tussen Manchester United and Manchester City gekeken hebben. Nog nooit zoveel Engelsen in een bar opgehoopt gezien. De mannen zijn voor United. De wedstrijd was live en het was dus 00.30 uur. Echt een spannende wedstrijd, 1-0 United, 1-1, tweede helft 2-1 United. Ik was bier aan t bestellen en na deze goal werd ik door 2 kerels spontaan gezoend om m'n wangen. Toen de 2-2 en in de verlenging de 92e minuut scoort 'The Dutchy' Van Persie!! Wow, de hele tent op z'n kop!! Ik werd door iedereen overal gekust, want; "She is a Dutchy"!! De blauwe shirts zie je met trieste gezichten afdruipen, haha.

Ook waren er vrienden van Craig en Matt en die wilde een foto terwijl ze voor de city-supporters staan. Die foto is briljant! Nog even de overwinning vieren met nog meer cider! Dan is het rond 5 uur toch echt tijd om richting huis te gaan na dit geweldige weekend.

  • 27 Januari 2013 - 11:53

    Cato:

    Haha het thema van ieder bericht is overduidelijk: GENIETEN en booooze. Nice, leker zo doorgaan! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 17642

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 03 November 2013

Australie

03 November 2012 - 03 November 2013

Down Under !!

14 April 2006 - 27 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: