Levend, veilig en feestend in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu Levend, veilig en feestend in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Marcelis - WaarBenJij.nu

Levend, veilig en feestend in Suriname

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

11 Mei 2006 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal,

Wat krijg ik veel berichten!!! Super leuk om te lezen dat er zo veel mensen aan je denken!! Dank jullie allen!!

Hier in Paramaribo gaat alles goed. We hebben hier geen last van hevige overstromingen, wel staat er hier en daar een straat onder water en staat je er tot je enkels midden in! Maar gelukkig is hier dus niet veel aan de hand.
We waren dit weekend wel in het binnenland, op Brownsberg en Tonka-eiland, maar hebben geen last gehad van oversromingen. Wel hebben we zeer veel grote stortbuien gehad, alsof er een scheur in de hemel open ging! Maar dat mocht de pret zeker niet drukken, want wat was het een top-weekend! We zijn naar verschillende watervallen gelopen, tochten verschillend van 1 uur tot 4,5 uur!! Maar als we aangekomen waren bij een prachtige fa-reclame waterval, kletterde onze beloning voor onze neus naar beneden. Natuurlijk in bikini eronder en dat was een godelijk gevoel!! We zijn ook s'nachts naar watervallen geweest en in het donker door de jungle is ook een hele beleving! Zeker als je tourgids je voor de gek houd over 'Wintie'en een soort van in trans raakt en me takjes en vervrommelde blaadjes in mijn hand drukt!! "Goed vasthouden, anders gebeuren er vreemde dingen" dus dat deed ik braaf, want in de donkere jungle wil je angst op dat moment wel!!
Na Brownsberg zijn we zondag per boot naar Tonka-eiland gegaan. Daar hebben we lekker gerelaxt en weer een mooie party gehouden!!
Maandag overdag heb ik piranja's gevangen, nou ja eentje, maar wat was dat cool!! Ik had nog nooit een piranja gezien en dan vang je er een in het Brokopondomeer!! Na een zacht overlijden, schedel-en kaakfractuur door houten rugleuning, hebben we ze gekookt en heb ik, jawel, piranja gegeten!! Het is een witVIS en dus niet echt mijn smaak! Maar wel cool dat je je eigen gevangen vis eet!

Voor dit geweldige weekend zijn we met een groep van 10 naar het concert van Alpha Blondie, de reggaezanger geweest. Mooie mensen lopen daar rond en ze gaan allemaal uit hun dak!! Voor ons stond een soepele rasta, compleet met joint, helmaal los te gaan!! Geweldig!! Nog een paar uurtjes naar Stars geweest om lekker de heupjes nog meer los te gooien!!

Stage, daar zijn we hier natuurlijk voor.
Mijn stage gaat erg goed. Ik maak lange dagen van 7.30/8.00 tot en met 20.00 en 1 of 2 uurtjes pauze tussendoor. Ik heb 3 hele leuke stage adressen en het zijn 3 totaal verschillende praktijken. Leuk om afwisselend te werken. De gebitten zijn hier zeker niet lekker en stinkt vaak erg. De stukken kip van vorige week haal je vaak tussen de tanden weg. Er is dus nog genoeg te doen aan de preventie!! Dit ik gedeeltelijk mijn taak en die ga ik zo goed mogelijk uit voeren!

Zo, dat was weer 'even' een update van mijn verblijf in het fantastische Suriname!!

Ik schrijf zo snel mogelijk weer op de site, om jullie op de hoogte te houden van mijn activiteiten!

Dikke kus Annemieke

  • 11 Mei 2006 - 23:12

    Naomi:

    heb je de adressen van de stage plaatsen al doorgegeven aan Anne Louman? Graag ivm verzekering enz. Graag hoor ik ook wat je doet en het is in vergelijking met hier in NL.
    fijn dat het goed gaat, wanneer ben je hier in NL? even laten weten.
    Groeten,
    Naomi

  • 11 Mei 2006 - 23:25

    Jalla:

    hey lieverd!
    wat heerlijk om weer wat van je te lezen! Jij en VIS eten... hahahahaha!!! ben trots op je!!
    geniet nog maar even lekker en.... tot over 15 dagen!!!!!
    liefs, Jalla

  • 12 Mei 2006 - 07:14

    Je Nichtje:

    eeey nicht!
    wat ben ik blij dat je aan de andere kant van de stad zit!:D, dat je dus niet zo veel last heb van dat vele water.
    ik zie je snel
    kusje van je nichtje M'lein

  • 12 Mei 2006 - 08:58

    Lau-tje:

    He miekie, eindelijk een teken van leven, zo te horen een zeer goed leven!!! Fantastisch je avonturen. Zit de heupswing er al een beetje in, gaan we in NL een salsa party af want die van mij mag wel weer geactiveerd worden.
    Miekie, geniet van alles en zie je gelukkig snel.
    dikke kus

  • 12 Mei 2006 - 13:43

    Sjeng:

    Scattie,
    Dat klinkt super!!!!!
    Heimwee? Zo klinkt het niet.
    Wie zijn de 'we' waar je het over hebt? Heb je al leuke mensen ontmoet en al wat salsa gedanst?
    Ben heel benieuwd naar foto's.
    Veel plezier liefie, geniet en tot heel snel alweer:-)
    X Sjengetje

  • 12 Mei 2006 - 21:39

    Hap:

    top merci!! ga zo door!!!

  • 12 Mei 2006 - 22:14

    Mama:

    Geweldig schat, je eigen vis gegeten,ik ben heel trots op je , het wordt met jou nog wel eens wat als vis gourmet!!!
    En wat een heerlijke tijd beleef je daar, ik zou best even om een hoekje willen komen kijken. Fijn om ook te lezen dat het zo goed met je gaat , dat je je daar steeds beter thuis voelt en je je aanpast aan de mogelijkheden van het land en je omgeving. Geniet verder met volle teugen , maak veel foto's en schrijf nog veel van dit soort vrolijke stukjes,dan kunnen wij hier volledig met je meegenieten. Dikke kus en tot over 14 dagen,liefs mama.

  • 13 Mei 2006 - 16:33

    Kristyle Gooding:

    Hey Annemieke, kan het zijn dat jij mijn oude buurmeisje van vroeger bent uit de Merellaan in Maartensdijk? Jullie waren toen naar Tilburg verhuisd en je had 2 broers waarvan 1 Laurens Jan geloof ik dat ie heet? Ik kwam je naam net stomtoevallig tegen en werd even nieuwsgierig.
    Je mag reageren als je wilt op: MissGooding_2@hotmail.com
    Groetjes Kristyle

  • 15 Mei 2006 - 08:54

    Suus & Lau:

    He lieve zus,
    Eindelijk een berichtje van ons. We zijn blij dat het zo goed met je gaat, we hebben gisteren wat foto`s gezien van je trip in de jungle, echt cool! Lief hou je sterk en we denken aan je en verheugen ons op je tijdelijke terug komst. Dikke kussen suus en lau

  • 16 Mei 2006 - 12:14

    Jans:

    Wat super cool allemaal meid. Wel gaaf om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk houd je je voetjes nog even droog zodat je nog veel mooie dingen mee kunt maken in suriname.
    Kus Jans

  • 23 Mei 2006 - 05:43

    Pèèèp:

    Ha Schat,

    Nog 4 dagen en je bent weer even in Nederland. Ik zie er heel erg naar uit. Goede reis en tot vrijdag.

  • 23 Mei 2006 - 11:04

    Vick:

    Lieve mike,
    wanneer jij in de lande bent, zal ik je sowieso vaak probewen te bellen. Maar ga maandag (uw verjaardag) heel vroeg naar Barca. Maar op 2 juni terug dus wie weet nog een meet en greet? Ik hoop het!
    Goeie reis en tot heeeeeel snel.
    Dikke kus Feeks

  • 24 Mei 2006 - 07:31

    Paulus:

    Wanneer kom je (oud&vertrouwd) huiseten mike kasnoff?!
    Goede reis & tot snel! x Paulus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 17652

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 03 November 2013

Australie

03 November 2012 - 03 November 2013

Down Under !!

14 April 2006 - 27 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: